Tévhitek a HR Outsourcingról

Korábban írtunk már arról, hogy mit is takar pontosan a kiszervezett HR szolgáltatás. Beszéltünk az előnyeiről, viszont mivel még sok cégvezetőnek újdonság, gondoltuk a tévhiteket is megírjuk és eloszlassuk azokat. A legtöbb megbeszélés során találkozunk ezen tévhitekkel, kérdésekkel, ami teljesen érthető, miután szóban sikerül ezeket tisztázni a jelenlegi partnereinknél már a közös munka elején kiderül, hogy nem csak üres szavakkal indokoltuk a létjogosultságát ennek a szolgáltatásnak.

Ezen mondatokkal találkozunk a leginkább:

  • „Költségben miért jobb, mintha saját munkavállalót alkalmaznék?”
  • „Bizalmas adatokat kezeléséről van szó. Miért adjam meg jobban a bizalmat nektek, mint külsős szolgáltatónak egy munkavállalóval szemben?”
  • „A saját állományú munkavállaló „kéznél van” és rendelkezésre áll, a ti reakció időtök biztos több!”
  • „Ti egy cég vagytok, honnan tudjam, hogy pontosan éppen kit kell majd keresni?”

A legáltalánosabb és ami legelőször szóba kerül, az a költség része. Természetesen fontos megvizsgálni, hogy az adott cégnek költség tekintetében, mint jelent, ha házon belül oldja meg a HR feladatok ellátását. Ha esetleg egy vezető látja el ezen feladatokat, akkor az üzletvitelre jut kevesebb ideje, tehát a gépezet nehezen forog és nehezebben termel. Egy HR tanácsadónak nem szükséges teljes munkaidőben ellátnia a feladatokat, a terület szakértője, a legtöbb problémával már találkozott, így rövidebb idő alatt tudja ezeket elvégezni. Egy-egy terület kiszervezése nem csupán annak stabil és biztonságos ellátását jelenheti, hanem azáltal, hogy a HR Outsourcing szolgáltató folyamatosan javaslatokat tesz az ügyfelének a hatékonyság növelésre. Illetve, mivel szolgáltatásról beszélünk, így a legtöbb cég az ÁFA összegét vissza tudja igényelni.

A HR szakembereink pontosan jól tudják, hogy mennyire fontos a diszkréció, így a bizalmas adatokat is ennek megfelelően kezelik, hiszen minden szakemberünk nem csak munkavállalói, de üzleti szemlélettel is rendelkezik. Emellett, természetesen a szerződésben rögzített feltételek mellett végzi a tevékenységet, és tartja a titoktartási kötelezettségét.

Minden cégvezető tart a szolgáltató reakció idejétől, ami alapvetően teljes mértékben érthető. Minden ügyfelünkkel egyedi módon állapodunk meg, felmérést követően látjuk, hogy heti hány nap alatt végezhetőek el a feladatok, általában heti 2-3 nap. Azonban, ami fontos, hogy bármikor állunk rendelkezésre, hisz pontosan jól tudjuk, hogy mennyire fontos a rövid reakcióidő.

A kiszervezett HR szolgáltatásnál folyamatokra, projektekre, működtetésre szerződünk, tehát alapvetően két cég szerződik. Felmerül a kérdés, hogy azonban lesz e delegált kapcsolattartó? Természetesen szükséges is, hogy legyen delegált személy, aki elsődlegesen ellátja a partnernél a feladatokat. Hisz tudjuk, hogy mennyire zavaró tényező, ha egy szolgáltatótól mindig mással kell éppen az adott problémát megbeszélni és teljesen átláthatatlan a rendszer. Minden esetben delegálunk elsődleges HR tanácsadót, viszont szakemberünket nem hagyjuk egyedül, hisz egy teljes csapat áll mögötte, mely minden feladat elvégzésénél segítség. Ha szükséges marketing, jogi segítséggel, valamint tréneri támogatással végezzük a teendőket.

Amennyiben még mindig maradt kérdésed, akkor keress minket bátran!